For Lonza AG Randstad (Switzerland) AG is looking for an Operational Buyer 100%. This position is temporary from 1.10.2023 - 31.12.2023 with an option of extension.
Job description:
Monitor & track supplier performance and feedback to strategic buyers and/or category managers
Support the implementation of supplier changes and other initiatives led by Central Category managers and Site Strategic Buyers
Collaborate with the broader procurement team to ensure all relevant material & vendor master data and outline agreements are available in SAP and are up to date
Manage and resolve Vendor Returns (RMA, Cost Recovery, Replacements)
Respond to AP enquiries
Perform other duties as assigned
For Lonza AG Randstad (Switzerland) AG is looking for an Operational Buyer 100%. This position is temporary from 1.10.2023 - 31.12.2023 with an option of extension.
Job description:
Monitor & track supplier performance and feedback to strategic buyers and/or category managers
Support the implementation of supplier changes and other initiatives led by Central Category managers and Site Strategic Buyers
Collaborate with the broader procurement team to ensure all relevant material & vendor master data and outline agreements are available in SAP and are up to date
Manage and resolve Vendor Returns (RMA, Cost Recovery, Replacements)
Respond to AP enquiries
Perform other duties as assigned
qualifications
MSc, Diploma or PhD in Business, Economics, Engineering, Procurement or Supply Chain
Experience and knowledge of both Operational Procurement and Purchasing of indirect goods/services and CAPEX (e.g. Purchase Requisition to Purchase Order Process)
English on a high level, written and spoken is mandatory, German will be an advantage
Customer service mindset and ability to manage several priorities simultaneously
Positive attitude with a willingness to learn new skill sets
Experience of managing suppliers and carrying out low value negotiations
Able to persuade and influence suppliers to achieve best outcome for Lonza
Hands on experience of using SAP ERP and SAP Ariba in a purchasing/procurement role
Découvre comment se déroule la procédure de candidature et comment nous pouvons t'aider à trouver un emploi.
1 de 8
postuler avec randstad.
Postuler avec nous, c'est facile. Nous examinerons ta candidature et verrons si tu corresponds au poste et à l'entreprise.
2 de 8
nous te contacterons.
Notre consultant t'appellera au moment qui te convient pour discuter de ta candidature et de tes aspirations professionnelles.
3 de 8
ton inscription.
Si tu n'as jamais travaillé avec nous auparavant, nous aurons besoin d'informations de base supplémentaires pour confirmer ton éligibilité à travailler en Suisse.
4 de 8
vérification des références et des antécédents.
Ensuite, nous devrons simplement vérifier quelques éléments – nous effectuerons les contrôles de conformité appropriés et te tiendrons informé.
5 de 8
L'emploi parfait pour toi.
Notre équipe d'experts organisera un entretien pour le poste pour lequel tu as postulé ou, si elle pense qu'il existe une meilleure opportunité, elle te proposera également des options alternatives.
6 de 8
Ton entretien.
Nous veillerons à ce que tu sois parfaitement préparé avant ton entretien et que tu saches exactement à quoi t'attendre – bonne chance!
7 de 8
Commence ton nouvel emploi.
Félicitations, tu es prêt à commencer ton nouvel emploi. L'équipe veillera à ce que tu sois parfaitement préparé pour ton premier jour.
8 de 8
soutien continu.
Après avoir commencé ta nouvelle mission, nous te contacterons pour avoir de tes nouvelles et t'apporter notre soutien dans ton nouveau rôle.
jobs par e-mail
Nous te tiendrons informé lorsque nous aurons des offres d'emploi similaires.
Merci de t'être abonné à tes alertes emploi personnalisées.